Tech & Gadgets

Klanten van jouw bedrijf een geschenk sturen? The Do’s en Dont’s.

0

Met de kerstdagen én het nieuwe jaar voor de deur, is ook de tijd van cadeaus aangebroken. Veel bedrijven sturen relatiegeschenken, dus als jij dat ook doet, wil je opvallen. Daarom zetten wij een aantal tips voor je op een rijtje, om jouw klanten te verrassen!

Niet alleen met kerst

Een relatiegeschenk wordt vaak aan het einde van het jaar verzonden. Daardoor krijgen veel mensen en bedrijven rond kerst een hele berg aan geschenken. Zo val je natuurlijk een stuk minder op! Wil je origineel zijn, overweeg dan eens op een ander moment in het jaar je relatiegeschenk te versturen. Bijvoorbeeld half januari, om mensen met Blue Monday bijvoorbeeld op te vrolijken. Wedden dat jouw geschenk dan veel beter onthouden wordt? En je hebt meteen een tweede ‘do’ te pakken: zo overspoel je je klanten niet met cadeaus!

Ben geen 13 in een dozijn

Oftewel: wees origineel in je cadeau. Kies een cadeau uit dat niet standaard is, dus laat de flessen wijn en de kerstpakketten links liggen. Duurzaam is een trend en daar worden veel mensen ook vrolijk van. Maak het persoonlijk: probeer te zorgen dat men onthoudt dat ze het cadeau van jou hebben gekregen. Pennen, keycords en usb-sticks met logo zijn al vaak verstuurd, dus denk eens aan petjes bedrukken met jouw logo als origineel en praktisch cadeau.

Houd het bescheiden

Je wil niet dat iemand ook maar denkt dat je hem probeert om te kopen. Dus houd je cadeau bescheiden, al moet het ook weer niet te goedkoop overkomen. De balans hierin zoeken is dus zeker belangrijk. Hierbij houd je ook rekening met de ontvanger, een klant in een publieke functie ligt meer onder een vergrootglas dan een salespersoon. Hou ook rekening met de belasting: je mag tot €272 per jaar per persoon zonder problemen geven.

Persoonlijk is altijd goed

Kies een cadeau uit dat bij jou en jouw bedrijf past. Je kunt ook overwegen je klanten in doelgroepen in te delen en daar het cadeau op aan te passen. Heb je de kans om het cadeau persoonlijk af te geven, doe dit dan vooral. Dit wordt altijd gewaardeerd. De belangrijkste ‘do’ is dat ook: houd het zo persoonlijk mogelijk, dan kun je niet snel de plank misslaan.

Zo zorg je met je meubels en accessoires voor meer eenheid en rust in je interieur

Previous article

2020 nadert: welke nieuwe telefoon neem jij dit jaar voor je werk?

Next article

You may also like