Nieuws, Besparen & Geldzaken

4 tips voor betere klantenbinding

0
man standing in front of bowl and looking towards left

Als je een eigen bedrijf hebt, weet je hoe belangrijk het is om klanten aan je te binden. Het genereert niet alleen inkomsten maar ook mond-tot-mondreclame. Als klanten terug komen zijn ze namelijk blij met je service en/of product en zullen ze je bedrijf ook noemen als iemand het over de service of het product heeft. Ervoor zorgen dat je nieuwe klanten aantrekt, waarna ze terug blijven komen, kun je op verschillende manieren doen. Hieronder hebben we vier tips voor je op een rij gezet. Maak jij hier al gebruik van? Zo niet, dan is dit het moment om hiermee te beginnen! 

Content kalender

Vandaag de dag weet elk bedrijf dat het creëren en plaatsen van content belangrijk is om relevant en populair te blijven bij hun klanten. Echter zijn er nog veel bedrijven die content maken zonder leidraad of strategie, waardoor het onregelmatig geplaatst kan worden en rommelig over kan komen. Zorg er daarom voor dat je een content kalender voor je bedrijf opstelt. Zo kun je elke maand een overkoepelend onderwerp aanwijzen en hier wekelijks of dagelijks posts en blogs over plaatsen, allemaal met hun eigen onderliggende onderwerpen. 

Relatiegeschenken die blijven hangen

Veel managers weten dat relatiegeschenken veel kan betekenen voor hun bedrijven en klanten. Wel is het belangrijk dat je de juiste geschenken gebruikt en deze op passende momenten geeft. Anders kun je de plank ook helemaal mis slaan. Eén van de grote fouten die nog steeds wordt gemaakt, is dat mensen de veiligste keuzen maken en hierdoor de aandacht niet trekken. Je maakt juist indruk met originele relatiegeschenken die passen bij jouw branche. Kijk daarom eens naar relatiegeschenken die goed passen bij je klanten en producten/services. Hierdoor herinneren klanten je en worden ze vaker aan je bedrijf herinnerd, waardoor ze sneller terug zullen komen. 

Giveaways

Een andere manier om klanten te bedanken en te belonen, is door giveaways te organiseren. Bij een giveaway kun je bepaalde prijzen verloten en zelf kiezen hoe klanten hiervoor in aanmerking komen. Zo kun je klanten mee laten doen elke keer dat ze een aankoop doen, of een giveaway via social media organiseren om je bereik hiermee te vergroten. Elke keer dat iemand je post deelt en je account volgt, doen ze mee. Je bereikt hierdoor namelijk steeds meer mensen. Het voordeel aan giveaways is dat je zelf kunt kiezen wat je weggeeft, dit kunnen grote prijzen zijn maar ook kortingscodes, geschenken van Maxilia of cadeaukaarten. Je kunt een giveaway dus helemaal vormgeven naar jouw eigen budget en doel.  

Eigengereids

Het is belangrijk dat je je eigen stem en toon ontwikkelt en deze ook blijft gebruiken. Je wilt dat de identiteit van je bedrijf herkenbaar is voor je klanten, ook wanneer je met hen communiceert. Je merkidentiteit hoort aan te sluiten op je klanten, ze moeten zich hierdoor aangesproken en begrepen voelen. Neem daarom de tijd om dit voor jezelf in kaart te brengen en houd je hier streng aan wanneer je een blog, post, slogan of andere soort tekst schrijft. Zo herkennen je klanten je beter en bouwen ze een betekenisvolle relatie op met je merk en bedrijf.  

Tuinieren voor beginners: zo begin je jouw eigen moestuin

Previous article

Dé leukste strandjurkjes trends van 2023

Next article

You may also like